انتخاب مناسبترین تعرفه خدمات پشتیبانی و نگهداری شبکه
شرکتها یا سازمانهایی که کار خود را به تازگی شروع کردهاند اما بودجه کافی برای تامین هزینه نگهداری کامپیوتر ندارند، از این خدمات شبکه برای مدتی صرف نظر میکنند که همین موضوع موجب بروز مشکلاتی در شبکه میگردد. در نهایت هزینه سنگینی را به شرکت تحمیل میکند و یا ممکن است موقعیتهای خوب کاری را به دلیل عدم پشتیبانی سیستم و شبکه از دست بدهند.
خدمات پشتیبانی شبکه نه تنها بر کل شبکه، بلکه در تنظیم و مدیریت اجزایی که آن را تشکیل میدهند نیز تمرکز دارد. برای تمامی کسب و کارها وجود کامپیوترها امری حیاتی است بنابراین صرف هزینه نگهداری و پشتیبانی برای این سیستمها ضروری است. شما میتوانید با انتخاب مناسبترین هزینه نگهداری کامپیوتر، مشکلات شبکههای کامپیوتری خود را برطرف کنید و در هزینههای حل مشکلات سیستمهای کامپیوتری صرفه جویی کنید.
انواع روش های قیمت گذاری خدمات پشتیبانی شبکه:
تعرفه پشتیبانی شبکه تنها از طریق مانیتورینگ از راه دور:
در این مدل قیمت گذاری خدمات پشتیبانی شبکه تنها از طریق نظارت بر شبکه و هشدار انجام میشود. به عنوان مثال برای یک شرکت کوچک میتواند شامل آپدیت نرم افزار ها، آنتی ویروس ها و آنتی اسپم ها، پشتیبان گیری از راه دور و یا Disk Optimisation باشد که به صورت پرداخت ماهانه تسویه میشود. سرویس ها و خدمات درخواستی اضافه به صورت جداگانه پرداخت میشود.
تعرفه پشتیبانی شبکه به ازای تعداد یوزرها:
برخی از شرکت های خدمات پشتیبانی شبکه، یک تعرفه خدمات ثابت را به ازای تعداد کاربران مجموعه برای هر ماه تعیین میکنند. این نوع قیمت گذاری پشتیبانی شبکه به دلیل سادگی برای شرکت های کوچک با بودجه محدود بسیار مناسب است. در این روش برنامه ریزی و تخمین هزینه های آی تی هنگام افزایش نیروی کار برای کارفرما بسیار آسانتر میشود.
تعرفه پشتیبانی شبکه به ازای تعداد تجهیزات شبکه:
مدل دیگر قیمت گذاری که ارائه دهندگان خدمات پشتیبانی شبکه از آن استفاده میکنند، تعرفه پشتیبانی به ازای تعداد دستگاه ها است، مانند کامپیوتر، لپ تاپ، سرور و… . معمولاً به ازای هر نوع دستگاه یک قیمت ثابت تعیین میشود. هزینه پشتیبانی سرور در این مرحله حائز اهمیت است.
تعرفه پشتیبانی شبکه بر اساس بسته های خدمات:
در این روش شرکت پشتیبان شبکه چند نوع بسته را با مجموعه ای از خدمات متناسب با هم ارائه میدهد. معمولاً این بسته ها متناسب با بزرگی شرکت ها و تعداد تجهیزات دسته بندی میشود. بسته های برنزی، نقرهای و طلایی یک روش معمول برای نمایش و نام گذاری این بسته ها میباشد.
این یکی از شایع ترین مدل های قیمت گذاری است اما مشکلات خود را نیز دارد و هر کدام از این بسته ها محدودیت هایی دارند.