هزینه خدمات پسیو شبکه چقدر است؟

هزینه خدمات پسیو و زیرساخت شبکه به عوامل مختلفی بستگی دارد. نوع شبکه ای که راه اندازی می‌شود، گستردگی شبکه، تعداد نودها، ابعاد محل و موارد بسیار دیگری نیز می‌توانند در قیمت گذاری نصب زیرساخت شبکه یک شرکت یا سازمان تاثیرگذار باشند.

تیم متخصص شرکت خدمات شبکه پاکا با نهایت دقت در محاسبه تعرفه نصب زیرساخت شبکه، با برآورد هزینه های اجرایی زیرساخت شبکه متناسب با بودجه شما اقدام به اجرای زیرساخت شبکه شما می‌نماید.

انتخاب مناسب‌ترین تعرفه خدمات پسیو شبکه

در تمامی پروژه‌های اجرای پسیو شبکه، برآورد هزینه مهم‌ترین فاکتور برای شروع و به انجام رسیدن آن می‌باشد. بسیاری از پروژه‌ها در مرحله برآورد، به دلیل بالا رفتن قیمت‌ها از بودجه تأمین شده، به مرحله اجرا نخواهند رسید! در نتیجه مهم‌ترین فاکتور در انجام زیرساخت شبکه، برآورد دقیق هزینه اجرای پروژه پسیو می‌باشد. برای اینکه بتوانید مناسب‌ترین هزینه را در نظر بگیرید، توجه به نکات زیر اهمیت بسیاری دارد:

چه فاکتورهایی بر هزینه پروژه های زیرساخت شبکه تاثیرگذار است؟

توســعه

آینده نگری و در نظر گرفتن قابلیت توسعه پذیری پیش از اجرای پروژه

نقــشه

برآورد دقیق تعداد، متراژ و اندازه اجناس مصرفی جهت جلوگیری از هدر رفت منابع

تجــهیزات

انتخاب درست نوع اجناس و تجهیزات پسیو شبکه متناسب با بودجه و اهداف تعیین شده

هــدف

تعیین اهداف مشخص و درست از اجرای زیر ساخت و پسیو شبکه

لیست قیمت خدمات پسیو شبکه

[ninja_tables id=”3972″]

عوامل موثر بر هزینه نصب و راه اندازی شبکه

برخلاف نظر عموم که عقیده دارند زمانی که از تکنولوژی وایرلس استفاده می‌کنیم دیگر نیازی به کابل نداریم. در واقع حتی یک شبکه وایرلس هم به یک زیرساخت کابلی قوی و ساختاریافته نیاز دارد. بخش عمده‌ای از هزینه راه اندازی یک شبکه کامپیوتری صرف خرید تجهیزات پسیو شبکه می‌شود که بسته به نوع کابل، سوئیچ‌ها، روترها و… هزینه متفاوتی خواهد داشت. کیفیت اجرای کابل کشی شبکه های کامپیوتری نقش بسیار مهمی در استاندارد سازی شبکه یک شرکت یا سازمان ایفا می‌کند. هر چقدر زیر ساخت شبکه های کامپیوتری شما بصورت استاندارد و اصولی انجام شده باشد، بالاترین بازدهی را خواهید داشت و مشکلات احتمالی در کمترین زمان برطرف خواهد شد.

هزینه راه اندازی شبکه یک شرکت یا سازمان چقدر است؟

فاکتور دیگری که می‌تواند در هزینه نصب و راه اندازی شبکه تاثیرگذار باشد، نوع شبکه است. شبکه Wi-Fi در مقایسه با یک شبکه که به صورت ساخت یافته کابل کشی شده، هزینه کمتری خواهد داشت (هرچند نوع استفاده از شبکه های کامپیوتری را حتماً باید در نظر گرفت). هزینه کابل کشی شبکه بر اساس نیاز شرکت یا سازمان شما می‌تواند متفاوت باشد. مثلا این که کابل‌ها داخل دیوار باشند یا از طریق داکت پلاستیکی هدایت شوند. همچنین ممکن است در طول مسیر کابل کشی شبکه موانعی باشد که این مورد نیز بر هزینه کابل کشی شبکه تاثیرگذار است. برای همین تعیین این گونه هزینه ها توسط کارشناس پسیو، پس از بازدید حضوری از محل پروژه پسیو انجام می‌شود.

بودجه کارفــرما

برای انجام پروژه زیر ساخت شبکه از مهم ترین عوامل مؤثر برای تعیین هزینه اجرای پروژه پسیو است، به طور مثال برای راه اندازی شبکه کامپیوتری در یک شرکت کوچک، کارشناسان رایکانت با بررسی نیازهای کارفرما استراتژی شبکه‌ای را به شما مشاوره می‌دهند که در قیمت پروژه پسیو شبکه حداکثر صرفه جویی انجام شود. البته کارشناسان ما حداقل‌هایی را نیز در قیمت‌گذاری در نظر می‌گیرند تا یک شبکه استاندارد و با کیفیت بالا برای شما فراهم کنند.

سایر فاکتورهای تاثیرگذار بر هزینه پروژه های زیرساخت شبکه

پهنای باند

پهنای باند مورد نیاز در زیرساخت شبکه

کابل کشی

مسیر کابل کشی شبکه و نحوه اجرای پروژه

موقعیت

محل اجرای پروژه و موقعیت جغرافیایی

وســعت

وسعت پروژه، تعداد نودهای شبکه و فاصله آن‌ها تا رک

کاهش هزینه‌ های خدمات پسیو شبکه های کامپیوتری:

آینده‌نگری و توجه به رشد سازمان از نکات مهمی است که کارشناسان رایکانت در اجرای پروژه‌های پسیو شبکه در نظر می‌گیرند، این آینده نگری موجب جلوگیری از صرف هزینه‌های اضافی شبکه در آینده می‌شود. اما باید در نظر داشت که این کار می‌بایست کارشناسانه انجام شود و نباید در آن زیاده روی کرد، به طور مثال نصب تجهیزاتی که 24 نود را ساپورت می‌کند در حالی که شما تنها 3 کامپیوتر و یک پرینتر دارید و یا کابل کشی به اتاقی که هنوز مشخص نیست به چند نود نیاز دارد و حتی ممکن است نیاز نداشته باشد، بعدها تبدیل به انبار شود! کار معقولی نیست و قطعا با حذف آنها می‌توانید در قیمت کلی پروژه پسیو شبکه صرفه جویی کنید.

در حالت کلی برای کاهش هزینه‌های اجرایی زیرساخت شبکه باید به این نکته توجه داشت که این کاهش هزینه موجب افت کیفیت کلی شبکه نشود. پس ما برای کاهش هزینه های کابل کشی شبکه باید مواردی را تغییر دهیم که باعث کندی شبکه نشود، به طور مثال کابل های شبکه از جنس مس هستند اما کابل‌هایی هم تولید شده‌اند که آلیاژهای متفاوتی در آن استفاده شده است که قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به کابل مسی دارند، اما استفاده از این نوع کابل‌ها می‌تواند باعث کندی شبکه و یا در مواردی حتی قطعی شبکه شود، در نتیجه استفاده از این نوع کابل در کاهش هزینه توصیه نمی‌شود.

اما استفاده از داکت به جای ترانک هیچ گونه تاثیری بر روی کیفیت شبکه ندارد، و برای کاهش هزینه پروژه پسیو شبکه می‌توان از داکت معمولی به جای ترانک استفاده کرد، اما در استانداردسازی زیرساخت شبکه می‌بایست از ترانک استفاده شود که هزینه جنس و پیاده‌سازی آن بیشتر می‌شود. استفاده از رک، با کیفیت‌ها و یا اندازه‌های کوچک‌تر بر روی شبکه کوچک تاثیری ندارد، اما می‌تواند باعث افزایش کاهش هزینه اجرای زیرساخت شود.

هزینه کابل کشی شبکه

پروسه کابل کشی شبکه ممکن است ساده به نظر بیاید، ولی در واقع پیچیده ترین قسمت کار است. برای همین تکنسین‌ها برای محاسبه قیمت کابل کشی شبکه فاکتورهای بسیاری را در نظر می‌گیرند. مانند بسیاری از کارهای تخصصی دیگر، تکنسین های شبکه نیز باید دانش اصول کابل کشی شبکه را داشته باشند. برای همین، بهتر است که از یک متخصص شبکه با تحصیلات و تجربه لازم برای پروژه‌های پسیو شبکه استفاده شود. یکی از اصول مهم در کابل کشی شبکه در نظر گرفتن ایمنی و محافظت از کابل های شبکه است.

در بسیاری از موارد انجام زیر ساخت شبکه با هدف خاصی انجام می‌گیرد که می‌تواند زمان و هزینه زیادی را شامل شود، بنابراین بسیاری از شرکت ها نیازهای آینده کسب و کار خود را نیز در نظر می‌گیرند و بسته به نوع تکنولوژی و تجهیزات مورد استفاده عمل می‌کنند. یک شرکت کوچک به طور متوسط به ازای هر نود 20 متر کابل نیاز دارد و یک مجموعه کوچک با نهایت 10 نود، متوسط 200 متر کابل شبکه نیاز دارد. شاید در آینده نیاز به دوربین مداربسته تحت شبکه و یا سیستم های حفاظتی داشته باشد که می‌توانند برای صرفه جویی در هزینه های آتی کابل های مورد نیاز را زودتر نصب کنند.

متخصصین شبکه پس از تعیین تعداد کابل ها، مسیر کابل ها را درون رک نیز تعیین می‌کنند. این کار به آن‌ها اجازه می‌دهد تا ابزارهای مناسب برای آرایش رک و مدیریت کابل را برای محافظت از کابل‌ها انتخاب کنند.